Samen voor allen 1967 - 1968

Aalmoezenier Jef Fobert
Groepsleiding Romain Battiau
Groepskamp Molenbeersel

De flits verscheen terug onder de benaming "Nieuwe Flits", en onder redactie van vijf voorstammers: Mark, William, Marcel, Norbert en Jean-Marie. Tine werd Akela en Jacques Vermeulen hopman van de verkenners. Bea werd districtsleidster kapoentjes en werd als takleidster opgevolgd door Nadine. Toon werd zowel takleider als districtsleider van de voorstam. Pierre was nog steeds stamverantwoordelijke.

In dit scoutsjaar had ook het eerste scoutsbal plaats, met overdonderend succes. De zaal van de Rimalin was te klein. Het bal had toen nog meer het karakter van een familiefeest, en bijna alle ouders waren op het appel. Er was blijkbaar ook een zangcafé, met eigen composities van Toon, Rita's zoetgevooisde stem, volksliederen van (later Vieze Gast en organisator van de Gentse Feesten) Fabien. Op het groepsfeest startte Lene met een kleinkunstcarrière.

Lieven, Dirk, Mark, Eddy en Herman nam deel aan een P.L.-verkennerscursus te Hofstade, en het groepskamp ging door op het scoutsdomein te Molenbeersel, waar Miss Peloeze een belangrijke rol speelde. Een gracht in de buurt deed dienst als dagelijks zwemwater. Dit stopte al snel toen men er vier dode varkens in vond. De kampplaats lag namelijk naast een smokkelroute.

De welpen maakten er een reis rond de wereld. Er was consternatie toen Stefans rugzak werd gestolen inclusief verrekijker, fototoestel, vogelgids en kleren. De verkenners gingen op patrouilletocht vlees kopen bij een beenhouwer, en toen de man hoorde dat ze nog een slaapplaats zochten, mochten de tentjes prompt op zijn gazon worden geplaatst. Na Molenbeersel stopte de gidsenwerking.

Uit de wistjes van toen:

Jacques won de cyclo-cross; hij reed er precies 13' over. Mei '68 hing ook in Ename in de lucht, want bij de verkenners werd de vraag gesteld of jeugdbeweging nog zin had. De welpen versloegen die van Etikhove met 2-0 in de voetbal. Frans was een tijdje voortvluchtig na een kleine duikeling met zijn driewielkarretje. Een tiental leid(st)ers gingen op leiderscursus. Sommigen maakten zich zorgen over te weinig ABN-gebruik bij de scouts.