Graag gedaan 1969 - 1970

Welpen Zwijnaarde
Jongverkenners Grobbendonk
Verkenners Martelange

Voor een betere planning en afstemming van de takken werd een maandblad "Kleine Flits" opgemaakt. Het Kapoentjeslokaal was achter Gerarda in de Wallestraat. Aan de bosrand maakten ze met takken een vertelhoek die het ganse jaar bleef staan, en met de trein werd er naar Zottegem gespoord voor een gezamenlijke vergadering. De welpen gaven nog eens die van Etikhove partij in een voetbalmatch, en het kampthema "Musketiers" leverde prachtige kledij op.

De verkenners gingen met Marcel Weyts als hopman op kamp met Grobbendonk, waar de groepsleider ondertussen zijn eega had leren kennen. De plaatselijke scouts zorgden voor een schitterend nachtspel, met flitsende voetzoekers vanop het dak van het lokaal. Met Luk Truyen als hopman gingen de verkenners naar Martelange, van waaruit een mooie fietsdaagse naar Luxemburg werd gereden. Diegene die in de koestal hadden overnacht werden 's anderendaags geteisterd door vlooien.