Blijheid bouwt 1958 - 1959

Groepsleiding Roland Ghijs
Welpen Everbeek
Jongverkenners St. Sauveur

De bolbaan bij Rosalie werd aangepast tot een echt lokaal. De voorbereidingen voor het eerste groepsfeest gingen er door. Alle leden samen brachten een typisch scoutstoneelstuk in drie bedrijven, getiteld "Onrust in het kamp". Het welpenkamp was erg gezellig met de boer en de boerin, maar de leidsters werden opgeschrikt door een (vermeende) overval. Er waren in die periode een paar inbraken gebeurd in de buurt.

Op tocht tijdens het kamp in St.-Sauveur, waar Louis De Clercq de leiding kwam versterken, stelde iemand de onsterfelijke vraag: "Madame, la route pour Wattripont, s'il vous plaît, monsieur". 's Nachts ging men bij de boer op TV naar de lancering van Spoetnik 2 kijken. Bij de beenhouwer konden de foeriers niet op het Franse woord voor gehakt komen, en bestelden "viande massacré"...